tisdag 14 februari 2012

Fett!

Idag mår jag bara sådär. Jag känner att jag börjar tvivla på allt med den här operationen och så men jag väger ju så mycket så jag måste göra den. Nu har jag satt stenen i rullning så nu är det no turning back. Jag tror att jag kommer att bli  ganska smal men jag kommer att få betala ett högt pris för detta det är jag alldeles övertygad om. Ett pris i form av komplikationer och annat mindre roligt. Jag måste ju äta tabletter också hela livet och äta  miniportioner 7 ggr om dagen hela livet! En sådan är operation kostar egentligen ca 130 000 kr men jag får den gratis genom landstinget. Eftersom jag har ett BMI på nästan 50 så är det viktigt att man åtgärdar problemet. Om jag skulle fortsätta vara såhär fet hade jag bekostat samhället ännu mer!!

Jag ska nog gå ut och gå en lång promenad idag. Gå av mig all ångest och stress och glömma att jag är så tjock. Jag har gått upp 70 kg på 6 år. Jag tror att det mest har och göra med mediciner men det kan ju inte bara vara det. Jag tror att när fetman har fått sitt grepp om än så är det svårt att bli normalviktig igen utan drastiska metoder som kirurgi. Jag tror det med stöd av något jag läste i en studie. Det är mycket svårare när man är extremt fet att gå ner i vikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.