tisdag 7 februari 2012

Söta semla

Sov idag, hela dagen i princip så jag har egentligen inget att blogga om. Jag kan säga att jag åt en jättegod semla på Gunnarssons. Ja, jag vet jag skulle inte äta den men jag kunde inte låta bli. Det var mycket krämig och smakrik mandelmassa och perfekt vispad grädde och bullen var alldeles slät och fin och smakade mycket kardemumma. Jag har fuskat med min pulverdiet nu måste jag skärpa mig för jag kan äventyra hela operationen om jag inte minst 2 veckor före operation bara går på pulver. Min op tid är den 5 mars.  Imorgon ska jag ta före bilder på mig. Kroppen framifrån, bakifrån och från sidan och ansiktet framifrån och från sidan. Folk som har opererat sig säger att man verkligen behöver dom sen för att själv kunna se skillnaden.

Visst tänker ni att det är väl bara sluta att äta onyttiga saker som semlor och annat skit men jag behöver det verktyg som en gastric bypass ger att man blir mindre hungrig och sugen sen får man ju kämpa med att äta nyttig mat hela livet och inte en fjärdedels semla istället för en hel som jag vet vissa gör. Man lägger om sin livsstil. Med hjälp av dessa verktyg som minskad hunger och sug. Jag kommer inte sakna min gamla livsstil för den var inte sund.

2 kommentarer:

  1. Hungern minskar antagligen. Men minskar verkligen suget? Var kommer suget ifrån? Har några andra som genomgått gastric bypass och haft samma situation som du innan sagt att suget efter godsaker minskar?

    SvaraRadera
  2. JO suget ska minska också enligt sjuksköterskan. Dessutom så dumpar man på sött och fett så det blir väl som när man var liten och la handen på den heta plattan-man gör det inte igen!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.