tisdag 21 februari 2012

Ett vanligt jobb

Tiden rinner bara iväg. Jag tänker tillbaka på mitt liv 10 år och det känns som så mycket tid bara gått till spillo. Jag vet inte vad jag ska bli fortfarande. Jag vill bara göra såna här svåra saker. Varför kan jag inte göra mitt liv lätt för mig. Igår fick jag för mig att jag skulle söka en konsthögskola med fotografi och video. Man är nog för gammal men jag ringde och  frågade på en skola och det var ingen övre åldersgräns. Jag ska komma igång med skpandet ändå och söka nästa år. Så har jag något att jobba mot även fast jag säkert inte kommer in. Ett tag ville jag bli jurist också eller skriva en bok. Varför vill jag inte bli barnmorska eller något mer enkelt inte för att det är lätt att vara barnmorska men det är ett vanligt jobb.

Nej jag är ingen konstnär det vore självbedrägeri att påstå det, men jag fotade mycket förut under sådant som räknas till fine arts. Men jag har en bit kvar. Jag blev så inspirerad att ta upp detta i lördags. Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.