söndag 19 februari 2012

Be positive!

Känner mig lite som att är lite off allting. Det är svårt att förklara men jag vill tycka synd om mig själv om sätta på mig den här varma och sköna offerkoftan. Jag har lite problem med vänner, jag känner att jag ofta är så snäll och lånar ut pengar och ställer upp. Så får jag inte mycket tillbaka! Jag vet inte hur det kommer gå när jag ska opereras om jag kommer att få någon hjälp då. Alla har sina ungar och filminspelningar och hit och dit. Jag kanske inte ska klaga för jag kanske inte är en så bra vän själv. Jag vet inte. Men jag tycker att jag bryr mig! NÄ jag tar av mig offerkoftan. Jävla uttryck förresten. Men det är effektivt.

Snart går en humorserie på Svt som heter coacherna. Den ser jag fram emot. De driver med den här trenden att man ska liksom råda bot på allt och bli så jäkla bra människa. Men jag tror inte på coacher jag tro de har jäkligt stora problem själva. Jag läste i en bok att om man envisas med att alltid se positivt på allt är det som om man sprayar en skithög med guldfärg och sen påstår att det är guld.  Ibland är livet helt enkelt fördjävligt. Så är det bara.

4 kommentarer:

  1. Man får tycka synd om sig själv ibland, det är helt ok faktiskt. Inte hela tiden, men ibland.

    SvaraRadera
  2. Kikar in lite snabbt då jag har tid över innan barnen ska hem från fritids.
    Hinner inte med datorn när dom är hemma:)

    Hoppas din måndag varit bra

    SvaraRadera
  3. Hej Carola, ja den har varit bra. Kanske lite händelselös men det är ju liten bit kvar av den. Hoppas du har det bra och stressa inte.

    SvaraRadera
  4. Vet precis hur du känner dig :/

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.