tisdag 14 februari 2012

Leva

Detta år jag har mycket att se fram emot. Göra min operation. Bytet från Katarinahuset till St: Göran. Jag ska skriva klart min c-uppsats. Kanske få jobb någonstans där jag passar och får utlopp för min fulla kapacitet. Kanske träffa min stora kärlek.

Jag vill inte ta livet av mig för jag är så nyfiken på livet och alla nya spännande människor man kan träffa. Det finns så många dolda världar där ute som man vill upptäcka. Dessutom så mår jag ganska bra just nu.Varför skriver jag detta? Kan jag inte låta svaren ligga dolda i tystnaden. För det finns inga svar. Man väljer livet eller så väljer man att inte finnas.

Klart när man mår dåligt leker man med tanken att man vore död så är det ofta. Man orkar inte med att leva i en livslögn och med självbedrägeri eller vad man ska säga.  Låtsas att man är glad och att allt är så bra när det inte är det tex. Just nu så går jag mest och väntar på operationen och så men jag måste ju göra något utav tiden. Visst kan jag skriva men jag tror inte att jag är något författarstoff. Men jag tänker skriva ändå. För att jag vill.

2 kommentarer:

  1. Du kan skriva och ev. bli familjens första nobelpristagare

    SvaraRadera
  2. Jag skriver ibland bara för att det är roligt. Jag är absolut inte författarstoff, men det är ju så kul ibland. Eller hur? :-)

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.