torsdag 9 februari 2012

Gå in härifrån!

Vill träffa andra sorters människor än de jag träffar varje dag. Det är inget fel på pensionärerna men man vill ju träffa lite unga och friska människor också. Åker man kollektivtrafik så möter man inte många leenden. Varför är människor så jävla avstängda så ofta? Tänk de finns människor som verkligen är ensamma. De har inga anhöriga för över huvud taget. Inga vänner. Ingen som bryr sig alls.

Så fort man går ut så blir det hårt. Man får problem. De finns killar som är ute också som är utbildade i kroppsspråk. De behövs för säkerheten. Fråga mig inte var jag har hört det, jag bara vet. Men alla vill ju gå ut det är ju fan ingen som vill gå in.  Så då är vi alla ute, vi främlingar som rör oss mot privata mål. Det är klart att det uppstår dynamik och motsättningar när så många människor rör sig fritt på samma ställe. Har ni funderat över begreppet frihet någon gång?Många är de filosofer som gjort det, Kierkegaard tex. Jag tror att man som individ i detta samhälle med denna infrastruktur är väldigt ofri. Man är bundet till att arbeta att betala för sig. Man dras in i en virvel av konsumtionshets och konformitetstänk. Alla ska formas efter massan och sticker du ut så möter du ett jävla motstånd. Men det är klart sitter man på kåken så är man fråntagen allt i princip och det är ju skillnad på att vara en vanlig löneslav.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.