måndag 2 juli 2012

Övervikten

Jag var på överviktsenheten idag och kvinnan berättade att det var flera som hade råkat ut för samma sak att det hade gått upp i vissa fall 100 kg när de börjat med psykofarmaka eller neuroleptika. Så jag är inte ensam....Jag vill väga ca 75 kg. Min kropp mår bra då. Nu väger jag 147 kg ( jag gick upp två kg tyvärr sen senast) och det är ju alldeles för mycket. Men om jag bara undviker onödiga  kalorier och rör på mig så kan jag nå mitt mål. Vi pratade om vissa strategier som man kan ha för att klara sig ifrån att äta t ex gå ut och gå eller skriva. Ja det är svårt...men jag kan klara det. Jag är glad över att man kan få seriöst stöd vid viktnedgång även om jag tycker att kvinnan ibland kläcker ur sig dumma grejer så vill hon ju mig väl.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.