torsdag 19 juli 2012

Flytta

Jag har tittat på lite lägenheter på nätet i Hökarängen och Rågsved. Jag har stått i bostadskön i sju år. Det är väl nätt och jämt att man kommer med som intressent då. Jag är 32 år och bor hos min pappa det säger ju sig självt att det inte funkar i längden. Hyrorna ligger på tvåor på 5-6 tusen. Jag måste be om löneförhöjning eller byta jobb om jag ska klara det. Det är inte så att pappa har bett mig flytta men vi kan inte bo under samma tak för vi bråkar så mycket. Jag kan gärna bo i förorten. Jag har ju blivit bortskämd med att ha nära till allt här på Götgatan men man vänjer sig fort vid det nya. Jag hade gärna haft en egen familj vid det här laget men det har jag inte. Så jag får bygga upp ett eget liv med mig själv i centrum. Där jag är viktigast.

Pappa har hjälpt mig med mycket både med pengar och med sin tid. Jag kräver inget mer av honom. Jag får ordna mitt liv själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.