tisdag 17 juli 2012

Lite skit....

Anonymiteten i storstaden är väl bra. Jag gick en runda skepssbron ner och upp för hamngatan in på drottninggatan och genom gamla stan. Jag stötte in på en käft jag kände. Bara en massa glassätande turister. De såg ganska glada ut så det var ju skönt. Jag beställde en kaffe på albert &jacks som jag läste att Blondinbella gillar. Hon rik jag fattig men jag hade råd med en latte för trettio spänn. Har lite mer stålar nu när jag inte röker och det är ju bra. Men jag känner att jag lätt faller för frestelsen at köpa "skittidningar" som veckorevyn, amelia och se och hör. Jag tillhör ju verkligen inte målgruppen alls. Dessutom är det inte bra för självkänslan att titta på bilder på trådsmala retuscherade modeller med perfekt utseende. Det är tom vetenakspligt bevisat att välbefinnandet sjunker hos kvinnor efter de bläddrat i en veckotidning. Jaja det är i varje fall bättre för hälsan att blädra i skittidningar än att röka. Man får ju inet direkt cancer i ögonen av att kolla på madonna och J-lo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.