tisdag 10 juli 2012

Annorlunda

Var ute och alla människor var bara så tråkiga. Småbarnsmorsor med uttryckslösa miner, solglasögon på så man kan inte få nån kontakt. Jag tog en fika på ringvägen, en te med lite mjölk i. Sen gick jag hem och städade köket. Diskade blomvaserna och rengjorde stearinljusplattan. Ska köpa nya stearinljus, gröna kanske blir bra. Sen åt jag lunch på sushistället här nere. Jag satt och tänkte på inget speciellt. Människor gick förbi mig och jag lade märke till en uppskattningsvis 13 årig tjej som hade lite punkig klädstil och tror jag stirrade för länge för hon liksom skruvade på sig som hon var obekväm. Jag tittade bort. Jag kände att jag ville att hon skulle känna sig fin och rätt och att det är fantastiskt att vara så ung som hon. Hon har valt att se annorlunda ut och det är väl inte helt lätt det vet ju jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.