måndag 16 juli 2012

Eat

Det blev en riktig svulloresa. Buffet två gånger och jag åt i vanlig ordning tills magen typ nästan sprack. Le grand bouffe goes finlandsfärja. Det fattades bara horor och rika gubbar. Jag gick dock inte upp något alls när jag vägde mig sen konstigt nog. Jag måste sluta äta så mycket. Pappa är min största kritiker för han klagar jämt på hur fort  jag äter och hur fet jag är. Han är ju inte direkt smal själv....Men jag vet att jag är fet och att jag äter fort. Jag ska ändra på detta beteende nu. Men tänk om det går åt överdrift till andra hållet. Det får det inte göra.

2 kommentarer:

  1. Det verkar som om samvaron med din familj triggar igång destruktivt ätande. Det är inte så lätt att vara i sin familj ibland, man känner att man har ögonen på sig. Hur som helst - bra att du inte gick upp! Styrka till dig!

    SvaraRadera
  2. Ibland kan det vara skönt att äta för att ha någonting att koncentrera sig på, istället för puckona som råkar vara ens familj. Din pappa borde verkligen veta bättre, att vara på dig för att du äter är ju minst sagt kontraproduktivt och inte särskilt intelligent heller.
    Det låter som om din familj inte mår så bra, orsakerna kan man ju undra över men ingen VET ju säkert. Kram på dig Bea.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.