onsdag 4 juli 2012

Intresse

Att ha ett intresse är komplicerat. Jag lyssnar mycket på musik men inte på sån man ska lyssna på. Jag är inte särskilt insatt i musikscenen vad som är nytt och på gång. Men jag snappar upp lite då och då. Jag spelar lite gitarr själv och spelar covers i min ensamhet det låter rätt utsagt förjävligt men det gör inget eftersom jag tycker det är kul. Jag tycker om och sjunga och sjunger ibland på gatorna. En gång var det en som hakade på och stämde in i refrängen. Det var kul!

Film är ett brinnande intresse. Jag ser mycket men ibland så tröttnar jag på det intresset också. Jag har en massa dvds hemma jag inte har sett. Jag försöker se mycket nytt och nya kortfilmer elevfilmer och you name it och ser ju hur begåvade alla är och jag unnar alla all framgång. Själv så har jag en film idé som kommer vara svår att genomföra. Men jag ska försöka hitta nån branschkunnig som vill höra min pitch. Vi får se hur det går.

Fotografi höll jag på med men jag tyckte inte att jag var tillräckligt bra för att kunna satsa på det. Asså det är så svårt att hålla på med konstnärliga saker. Det är en otrolig konkurrens.Det får man inte glömma.

Nu så är ju jag sjuk så jag ser helst andras verk och väljer att inte vara så kreativ själv. Jag hoppas att jag nångång ska kunna göra sånt jag gillar och jobba med det jag har utbildning för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.