onsdag 9 april 2014

Tidens tand

Verkar som om en i bekantskapskretsen har gått bort. Jag vet ej vad som har hänt. Med respekt för anhöriga vill jag inte lägga mig i heller.

Jag rotfyllde en tand i morse. Det gjorde ont när tandläkaren rensade i kanalerna. Men nu är den klar i varje fall. Tror jag är uppe på 13 000 kr nivån snart vilket innebär att jag då för en tid bara betalar 15 % av beloppet. Känns som man spelar ett dataspel och kommer upp en level.

Just nu befinner jag mig på Filmhuset. Vädret är grått, det regnar och är kallt. Jag har hört att det är i varje fall bra för växtligheten att det är lite nederbörd emellanåt. Ska söka efter feministisk litteratur här i biblioteket. Lisbeth Salander som jag delvis skriver om är ju någon av en feministisk ikon och böckerna och filmerna hon figurerar i kretsar kring patriarkala teman som våldtäkt, stalking etc. Jag säger till när uppsatsen när den kommer att gå att läsa på nätet för den som är intresserad och har lite tid över att klämma en akademisk uppsats på 25 sidor!

Helgen innan min födelsedag ska jag ha ett litet kalas i min lägenhet. Det bjuds på tårta och kaffe och så har jag överraskningsmoment också i form av någon läskande dryck. Kanske inte så svårt att lista ut vad det är. Haha! Jag kommer önskar mig LP-skivor. Jag har skapat event på facebook men alla mina vänner har ju inte FB så ni kan mejla till mig om ni vill komma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.