måndag 7 april 2014

Nico

Mardrömmarna har försvunnit istället drömmer jag mest bisarrt.  Ofta är det något tävlingsmoment med i drömmen eller något maskeradtema. Jag undrar vad det kan betyda? Vi var och såg Nico pjäsen igår och den stannade kvar även då ridån hade gått ner. Det var en sådan intressant scenbild tycker jag med ett ganska så slutet rum med skärmar som visade vackra bilder på landskap, eldsflammor, vatten etcetera. Så var den tunna gestalten Fanny Risberg som spelade Nico iklädd vita byxor och vitt linne, Ganska så porträttlikt faktiskt. Hon viskade skrek och sjöng ut texten. Den verkliga Nico hade ju en väldigt problematisk röst som liksom stötvis sköt ur sången och så sjöng hon med ganska så kraftig tysk brytning dessutom. Fanny sjöng ju betydligt bättre och verkar inte heller lida av tondövhet. Märkligt det där att man vill syssla med musik när man knappt kan skilja på Ja må han leva och Bröllopsmarschen. Nico var ju så otroligt vacker och hon ville vara ett vackert vidunder.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Såg en annons i Metro idag och tänkte på dig.

    Det är psykiatri södra Stockholm som söker medarbetare med egen erfarenhet av psykisk ohälsa.

    Det är utbildning 1 dag/vecka maj-dec 2014.

    http://psykiatrinsodra.se/nyheter-and-pa-gang/nyheter/Utbildning-Medarbetare-med-brukarerfarenhet-MB.html

    SvaraRadera
  2. Tack vad snällt. Kanske passar mig.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.