söndag 27 april 2014

En underbar dag i april

En heldag ute på stan igår. Åkte först till Gröna Lund. Det var öppning för säsongen och en massa folk var där såklart. Såg en del kändisar blanda andra Fredrik Strage, Patrik Sjöberg och Jessica Folcker. Jag softade lite först tog några öl på Tyrol och åt en Käsekrainer som är en ostfylld korv. Sen mötte jag upp två kompisar varav den ena har helt bedårande tvillingar på 3 år. En flicka och en pojke. Vi satt på en uteservering och pratade och höll på att bli kokta i den stekande solen. Fick en snigelballong som jag senare gav bort till en liten pojke. Det var mysigt att vara på Grönan. Jag hamnade i ett paltkoma när jag hade ätit bara så jag var lite seg. Hängde sen lite på Stureplan. Gick till Riche och den där puben som ligger bredvid TGI friday på Birger Jarls gatan. Sen fick jag nys om att det var fest på Stadshuset i och med den här Kulturnatten som firas varje år. Jag åkte dit. Det var ganska så tråkiga människor där men jag tyckte ändå att det var stämningsfullt att vistas i Blå Hallen. Det var ett coverband som spelade en massa discohits. Folk dansade. Jag drack lite champagne. Pratade tyvärr inte med någon. Satt mest som en annan panelhörna på bänkarna. Tog sen en taxi till pappas våning. Han var inte hemma och jag lade mig på bäddsoffan och sov. Drömde om en tjej som blandade Alvedon och vitt vin. Konstig dröm!


Tänkte att jag skulle börja skriva på den här boken nu. Eller ja inte precis just i detta nu men när jag kommer hem. Är lite lagom bakfull så att man är avslappnad och inte alls för självkritisk. Man bara låter dokumentet fyllas av text.


Funderade även på det här med utseenden. Vi lever ju i en tid som starkt präglas av utseendefixering men jag tror inte att en normal människa bryr sig om hur någon ser ut egentligen. Jag brukar inte vara så himla utseendefixerad och jag har ingen färdig utseendemall för hur jag vill att en kille t ex ska se ut. Har man ett utseende bara en mor kan älska kanske man kompenserar det på andra sätt. Däremot så är man ju ganska snabb på att döma efter utseende. Liksom den är så och så osv. Men det tror jag är en urgammal instinkt som handlar om hur man ska kunna överleva dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.