tisdag 1 april 2014

Drömtydaren

När en var liten var en ofta besatt av att kolla i skolkataloger. Mina kusiner gick i en annan skola och jag tyckte det var rogivande och kul att bläddra i deras tjocka skolkatalog innan jag skulle somna. Jag brukade att jag var casting agent till en film som jag skulle roll sätta och så kollade jag på alla dessa nyblivna tonåringar kan var sjätte sjunde och åttondeklassare. Förresten vilken ångest det blev om man råkade bli ful på ett skolfoto! Då var det liksom officiellt- en var ful. Jag kom ihåg att jag inte var nöjd med fotot i nian. Jag såg fördjävlig ut. Modet för 20 år sedan var bomberjacka och uppklippta jeans. Jag körde den stilen ett litet tag sen gick jag över till någon slags alternativ stil. Ett tag hade jag långa sammetsklänningar på mig och vinrött läppstift och mörkrött hår.


Jo det jag skulle skriva var det som rubriken syftar på är att jag har skaffat mig en drömtydarbok. Man skriver ner sina drömmar i den. Så kan man göra en teckning till som illustrerar själva drömmen och så finns det en sektion då man tolkar drömmen. Brukar ni skriva ner era drömmar. Funderar ni mycket på vad de kan betyda?

1 kommentar:

  1. Nej, jag tror inte direkt på drömtydning men har inga åsikter om de som gör det. Jag skriver inte ner dem utom i bloggen om jag minns dem och tycker att de var värda att skriva om, och jag funderar inte på dem om det inte är uppenbara "skärmdumpar" från det undermedvetna - jag drömmer om pappa ibland, att allt är katastrof igen och det är inte det minsta konstigt. I natt drömde jag att min tatuering på armen försvann och så kom andra människors tatueringar fram där i stället. Jätteknäppt.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.