lördag 12 april 2014

Crucified



Detta krucifix köpte jag på Juno som ligger på Skånegatan. Det är lite new age inspirerat ja det kan man se tydligt, Här där jag bor ligger Jehovas Vittnen. De ringde på häromdagen och försökte ge mig en broschyr som förkunnade deras lära men jag sade att jag hade en annan religiös åskådning. Jag är kristen döpt och konfirmerad men jag går sällan i kyrkan.  Det känns dock bra att ha en liten skyddsande som vakar över en. Jag ber ibland till Gud och fick en gång nästan som en religiös uppenbarelse. Ett tag funderade jag på att konvertera till katolicismen men jag vet inte om det verkligen skulle passa mig. När jag var 15 år åkte jag till nåt slags kloster i Frankrike med konfirmationsgruppen. Det var lärorikt. Beundrar människor som är hängivna sin tro vad det än är om man är muslim, buddhist eller vad det nu kan vara. Jag har dock inte den uppgiften här på jorden att vara stenhårt dedikerad en trosåskådning.

Ute är det varmt och härligt vårväder. Jag skjuter upp arbetet med c-uppsatsen in i det sista och hittar på ursäkter att göra andra saker. Nu upptäckte jag att mitt skafferi måste rensas på skit. Eller skit det är ju mat. Don't shit where you ate. Kylen måste också rengöras och jag borde damma av bokhyllan.  Listan kan göras lång. Till festen har jag lagt ut lite pengar. Jag har köpt ganska mycket alkohol. Bland annat Bailey's belgisk choklad som jag verkligen kan rekommendera för den smakade inte så fruktansvärt sött som vanlig Bailey's. Jag ska bjuda Linda på middag på måndag och tänkte då göra Carpaccio på oxfilé och pasta vongole till huvudrätt. Jag tycker om att laga mat. De är en rofylld sysselsättning.

Jag märker att jag har lättare att gå ner i vikt nu. Jag tror största skillnaden är att jag inte dricker lika mycket mjölk längre. Kunde hälla i mig en hel liter på en dag förut.

1 kommentar:

  1. Jag har den största respekt för troende även om jag inte är troende själv. Extremister har jag däremot ingenting till övers för, oavsett om de gömmer sig bakom religion eller andra ursäkter. Men som sagt, troende oavsett religion har jag respekt för.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.