onsdag 23 april 2014

Lubba

Har fastnat för Biggest Loser tro, hopp och kärlek. Jag sökte själv till Biggest Loser för kanske 3 år sedan och fick komma på intervju men sen var det stopp. Vilket kanske var bra vad vet jag. Om man ställer upp i ett sånt program i tv så blir det ju automatiskt så att folk har en massa åsikter om en på gott och ont. Men jag skulle gärna åka på nåt slags läger för att komma i form. Jag har faktiskt gått ner några kilon sen jag släppte tanken på att jag skulle banta. Jag blev som fixerad vid maten och det som var förbjudet att äta. Slutade istället med att jag åt chips tre dagar i rad. Nu har jag mens och brukar alltid gå upp några kilon då men istället har jag gått ner. Men jag har hållit mig ifrån onyttigheter. Om jag äter feta och söta saker brukar jag få nån finne jag som har så bra hy annars. Ja hyn är jag nöjd med, ögonen och håret. Resten vet jag inte. Jag ställer mig tveksam. Men jag tycker att självbilden har blivit lite bättre med åren. När man var tonåring kunde man ju tycka att man såg helt grotesk ut. Jag vet att jag inte är ful men man kan ju ha bra och dåliga dagar. Folk brukar säga att de tycker jag är vacker. Min mamma var vacker och pappa ser ju bra ut jag har ju bra gener men jag borde ta hand om mig bättre och försöka bli av med större delen av övervikten. Men jag vill som sagt inte lägga nån press på mig för det är då jag slår bakut och gör tvärtom. Skulle jag varit med i Biggest Loser som är en bantartävling skulle det ju verkligen vara press på sig. Igår på invägningen så var det nån som suckade uppgivet för att den bara gått ner 2,5 kilo på en vecka. Det är ju jättemycket med vanliga mått mätt. Experter brukar säga att det ideala är att gå ner 1 kilo i veckan.

På Skunk är det en grupp då man diskuterar saker och fenomen som man har glömt bort.. Då jag gick förbi en skola igår så mindes jag att man sade lubba istället för att springa. Då var det nån som sa att man kunde säga kubba varpå en annan sa att i Skåne säger man kubba om man menar att man ska bajsa. Så det kan ju lätt bli lite missförstånd.

I min  port bor det mest invandrare och många damer klädda i slöja. Ibland blir man lite rädd när man i ögonvrån bara ser en täckt gestalt men de är snälla. Jag trivs här i förorten. Kan tänka mig att bo här i ett par år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.