onsdag 15 januari 2014

Psykos

Jag hade läkarsamtal. Jag förstår att jag är sjuk. Jag förstår det. Läkaren förklarade att jag var i en psykos. Jag minns inget från det bara att jag spelade in långa videomonologer med mig själv som jag tack och lov inte lade ut på nätet. Det hade bara fattats det. Nu har jag fått medicin som tog mig ur psykosen. Det är bara att fortsätta kämpa och inte give in. Han frågade om jag känner mig depressiv men det gör jag inte. Jag känner mig trött och dåsig av medicinen men inte deppig.

Lägenheten hade jag skitat ner under psykosen så den håller en på att sanera nu. Jag ska få boendestöd så att det inte ska upprepas igen. Jag ska býta öppenvårdställe igen till ett som är närmare där jag bor.

Det känns som att jag har misslyckats med att sköta de mest elementära saker. Jag har svårt att sköta min dagliga livsföring därför ska jag få hjälp med det. Men jag är en riktig fighter så att jag kommer att klara detta. Behöver bara lite stöd. Jag ska börja träna och fortsätta äta nyttigt. Jag har gått ner 13 kg sen i september.

Ja, det är svårt. Men som sagt så behöver ingen av mina anhöriga vara orolig för mig. Jag är STARK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.