fredag 17 januari 2014

Kreativ

Lägenheten den är snart färdigstädad. Jag har mycket att fixa med när jag kommer hem. Mina vinylskivor är i en flyttkartong helt huller om buller. Jag måste sortera dem. Det får bli ett projekt. Jag älskar musik. Jag brukar sjunga karaoke det är så långt min begåvning sträcker sig på det området. Visst kan spela lite på gitarr och har skrivit en låt. Men jag kom inte till den här världen för att hålla på med musik. Så det med basta. Jag köper skivor och visar därmed min uppskattning till musikerna och artisterna. Glad att vara ett fan.

Sen måste jag sortera alla mina kläder i ordning också. Sen handla mat och planera vad jag ska äta varje vecka. Längtar efter att börja träna. Det ska bli kul.

Förresten hittade min pappa min iphone under soffan. Jag som trodde att jag tappat den ute. Så snart har jag min kära iphone igen nu har jag min systers gamla som hon har tappat för den har en spricka över displayen. Jag kan inte nånting om datorer men jag använder mig av de mycket både iphonen och hp-datorn som min systerson som är bra på datorer rekommenderade mig att köpa.

Det är lite mycket teater över mig. Spela teater kan jag. Ibland blir jag tillfrågad om att vara med i filmer eller pjäser. Säger alltid ja ofta rinner det ut i sanden. Om du ska vara trovärdig på scen eller i film så var bara naturlig och tro på vad du säger. Lär dig dina repliker och kom förberedd till repen. Du måste med regissör göra en rolltolkning som är unik för att du är du. Jag skulle vilja spela Psykos 4:48 av Sarah Kane.

Men mitt kall i livet är att göra något som inte är konstnärligt men ändå kreativt!

2 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att din pappa hittade din telefon! Man kan tycka att det är en liten sak i livet men det är ju inte så nuförtiden. Man har ju allt i telefonen.
    Det är bra med små projekt som håller en igång hemma tycker jag. Hoppas att det går bra med boendestödjarna och att du får bra hjälp.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Man har ju allt i telefon nuförtiden. Det ska nog gå bra för mig. Med rätt hjälp så.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.