fredag 10 januari 2014

Koncentration

Om jag ska vara riktigt ärlig har jag inte riktigt ro till att läsa. Just nu. Men jag läste om blondinbella som var på café 44 och kände sig malplacerad. Det var roligt hur hon beskrev sin upplevelse. Ja  sanningen är att hon hör inte hemma  där lika lite som jag  hör hemma på tex en golfklubb. Man är främmande i många miljöer det bara är så. Jag brukar ofta känna mig lost när jag är på Östermalm eller i Vasastan. Känner mig som en clown. Inte känner jag att jag hör hemma på Söder. Men i förorten ja där känner jag att jag hör hemma. Jag växte upp i Upplands Väsby. Nu bor jag i en annan förort och trivs med det. Dock måste jag ofta göra ärenden in till stan. Då blir jag en främmande fågel. Jag har köpt Blondinbellas bok Economista hon skrev den med en annan tjej som kallas för Pingis. Jag ska läsa när jag får lite mer koncentration. Sen skriva en analys av den i denna blogg. Så gott jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.