måndag 13 januari 2014

God man

Det kanske blir god man för mig och jag som skröt över hur bra jag var på att sköta min ekonomi. Jag har skulder som studieskulder och ett par blancolån ca 280 000 kr sammanlagt inte skyhöga inget hos kronolle än så länge. Men det kanske blir jag har köpt och köpt lånat och lånat det funkar ju inte i längden. Men det är inget jag deppar ihop för. Jag har ju en sjukdom som ställer till det för mig. Det kanske blir början på ett nytt liv. Det blir bra om jag får god man.

4 kommentarer:

  1. Det blir nog jättebra! Och det behöver ju inte vara för evigt.

    SvaraRadera
  2. Var noga med vad för person som blir utsedd till god man bara, jag har hört och läst skräckhistorier om folk som bedragit sina klienter på hundratusentals kronor. Be din pappa om hjälp med det, och sätt en tidsram på det om det går. Det kan vara svårt att bli av med det om jag har förstått det jag läst rätt, man blir liksom omyndigförklarad för alltid. Men så behöver det inte vara för dig, jag tror ändå att det är rätt väg att gå för dig. Kram Bea, det är så skönt att läsa att du mår bättre nu.

    SvaraRadera
  3. Jenny vilken uppmuntrande kommentar till Beatrice! NOT. Helt olämpligt. Du saknar empati för den situation BW befinner sig i.

    SvaraRadera
  4. Det gör jag verkligen inte, jag har själv psykisk sjukdom. Tycker du att jag hellre skulle säga att solen skiner ur arslet på alla som blir utsedda till god man, oavsett deras lämplighet? Det tänker jag inte säga. Vad skulle du säga om Bea råkade ut för en av de olämpliga, "hoppsan, jag som trodde att alla var jättebra"? Bea är inte dum i huvudet bara för att hon mår dåligt nu, behandla henne inte som mindre vetande. Du kanske kan ställa upp med ditt riktiga namn också, man kan inte riktigt kritisera andra om man inte kan stå upp för den man är. Skäms du för att vara kamrat med Bea kanske?

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.