lördag 18 januari 2014

Klok

Jag står fast vid att du måste skriva om dig själv om du ska skriva annars kan du skita i det. Det går skidsport på tv och jag tittar med halva ögat. Är inte så intresserad av sport på tv men jag gillar faktiskt att träna även om mina möjligheter att träna är begränsade just nu för att jag är så stor. Men vissa saker kan man göra fast man är överviktig. Gå på band, spinning. Lättare styrketräning. Simning. Osv.

Jag tror att jag käkade så mycket för att jag mådde dåligt och då mådde jag ännu sämre när jag blev så tjock. Som sagt inget att sörja över bara försöka äta bättre så att man gå ner. Jag vet ärligt talat inte om gastric bypass är rätt för mig eftersom jag är psykiskt sjuk och inte mår på topp. Det är ju en stor omställning och man får äta mycket små mängder mat sen. Vi får se. Hur jag gör.

Jag väger mig på måndagar. Kanske gått ner nåt kilo. Vi får hoppas. Känns bara som att tillrågapå att allt är förjävligt så är jag tjock. Men ful är jag inte. Stark är jag och begåvad.

Hunger. Den går att hantera. Tror inte på bantning. Tallriksmodellen är det enda som har funkat på mig.







1 kommentar:

  1. Jag tror inte på några dieter som utesluter någonting helt faktiskt, jag tror att kroppen behöver allt i lagom mängd. Det som funkade på mig när jag gick ner 21 kg var att äta mindre fett men fortfarande tillåta mig att äta det, välja bra fett och framför allt inte i för stor mängd. Jag åt allt utom snacks och godis och drack inte läsk. Det funkade en gång, jag borde kunna göra samma sak igen. Du kan också, det är jag övertygad om. Heja dig Bea!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.