fredag 16 november 2012

Tick tock

Min biologiska klocka tickar. Jag är 32 och fyller 33 nästa år. Min tid att få biologiska bebisar är begränsad. Nu kan inte jag de exakta siffrorna men jag har hört att fruktsamheten sjunker betydligt vid ca 35 års ålder. Det är inte olagligt att skaffa barn för att man är bipolär och inte heller för att man är fet. Haha. Det sistnämda kan man ju göra något åt i varje fall. Jag var faktiskt på Överviktscentrum igår igen och jag hade gått ner drygt ett kilo! Ja det var bara ett sidospår. Men jag vill verkligen ha barn. Vissa kanske inte tycker att det är så lämpligt att skaffa barn när man lider av en psykisk sjukdom. Man för ju dåliga gener vidare och man kanske inte kan vara så närvarande som förälder t ex de gånger man ligger inne på sjukhus men jag tror att jag skulle bli en jätte bra mamma till mitt barn ändå. Hen skulle bli mycket älskat.

Sen var det där med att hitta en person man vill skaffa barn med. Det är ju inte det lättaste! Jag har ju princip alltid varit singel. Jag minns en gång i gymnasiet då jag blev ihop med en kille för att man skulle det. Jag har aldrig haft sån panik i hela mitt liv över något. Jag fick sån ångest. Sen höll jag mig undan och svarade inte i telefon för att jag inte ens klarade att göra slut. Då lovade jag mig själv att aldrig göra det som andra förväntade sig av mig utan bara det jag innerst inne vill. Nu var det en kille som skrev till mig på nätet men jag fick dåliga vibbs av honom så jag svarar inte trots att han var rätt snygg på bilden. Vet inte hur det kommer bli men jag står fast vid mina principer och tar inte första bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.