tisdag 6 november 2012

Pussel

Ringde till Stockholms Dramatiska Högskola tidigare Dramatiska Institutet. Jag talade med deras informationschef om att jag ville ha kopior på ansökningsstatistik. Dessa är ju offentliga handlingar. Då suckade hon lite och sa att det var många som ville det. Sen bad hon mig mejla exakt vad jag ville ha och det ska jag göra. Ja det är ju inte så konstigt att många vill kolla på dessa handlingar, finns ju många journalister, forskare och studenter som gör arbeten liknande mitt. Men hon kanske tyckte det var jobbigt att springa och kopiera eller nåt vad vet jag.

Ja jag ska först skriva en tydlig plan på min uppsats. Könskvotering är ett känsligt ämne och DI förnekar att det sker. Asså det vore ju diskriminering! Inser att jag måste hålla mig relativt neutral och kan inte kläcka ur mig massa åsikter och dra förhastade slutsatser. Om jag gör det får jag nog ett väldigt lågt betyg. Tycker att det här med att skriva uppsats är som detektivarbete eller som att lägga ett pussel. Nu har jag precis börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.