måndag 12 november 2012

Blast from the past 1

Jag kommer ihåg när jag var 14 år. Jag flyttade från Upplands Väsby till Södermalm med min pappa. Började på Sofiaskolan på Södermalm. Där var det några tuffa killar i klassen som härjade, Dimman, Ludde, Jonas och Anders. Ludde fick sluta av diverse anledningar. De andra tre kallade sig "tre compadres" eller nåt i den stilen. Anders är ju Bleckan i "Salong Betong". Han har säkert skärpt sig och blivit som folk för det var han inte när vi gick i åttan och nian. Då var han en mobbare. Fast inte den värsta som sa elaka saker utan mer passive aggressive. Men å andra sidan han hade det säkert inte lätt. Dessa killar brukade droppa oneliners från Sökarna. De sa jävla mysplågare t ex när man sa emot. Haha. Vi brukade sitta på Café String ja och de andra skoltrötta tjejerna och en gång kom läraren och hämtade oss. Det var lite pinsamt för där satt vi och rökte och var världsvana och spanade på äldre killar och spelade Back Gammon.

1 kommentar:

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.