onsdag 14 november 2012

The fight

Det var genomgång av arbetsplanerna igår i skolan. De gick bra jag fick ok feedback på mitt.Jag ska inte outa de andras idéer för de kanske vill ha dom för sig själva men mitt har jag ju redan pratat om också. Ni vet det där om könskvotering på regiutbildningen på STDH. De finns mycket att hämta där. Det är nåt som inte stämmer med hur de tar in elever. De är bara att börja gräva!

Asså jag var så jäkla trött igår. Jag kom hem efter skolan och la mig och sov i två timmar typ sen vaknade jag av att jag var hungrig men jag orkade inte laga mat så jag värmde en färdig rätt i micron. Inte likt mig att göra så. Sen surfade jag på nätet kollade mest på dokumentärer om "värstingar" 80-tals uttryck för våldsamma ungdomar som hamnat snett. Därefter somnade jag och drömde att jag var lesbisk. Det drömde jag även i förrgår natt. Undrar vad mitt undermedvetna vill säga mig? Jag läser två bloggar med tjejer som lever ihop med andra kvinnor i kärleksförhållanden och de verkar ha det så himla bra eller ja fram tills nu. Nu ska den ena tjejen skiljas från sin partner och de håller på och säljer hus, bilar och båtar och allt som kommer med. Hon är jätteledsen och mår dåligt. Jag vet inte jag ser ju mig själv som straight men man ska aldrig säga aldrig. Fast jag skulle aldrig "marknadsföra" mig själv som ens bisexuell för det skulle kännas fel. Men jag tror att nuförtiden är synen på sexualitet mer komplicerad än förr.


Jo jag såg lite av en dansk dokumentär på tv "Testamentet" Om två bröder som kämpar för att få ut arv efter deras morfar. Den ena brodern ligger i skilsmässa och den andra är heroinist. Jag blev så provocerad av den ena brodern den rundare av dem två. Han var så skenhelig och så pengakåt och omogen. Det var klipp från när han var yngre och blev avsugen av thailändska prostituerade på utlandssemester. Han verkade så stolt över sina bravader. Visst visade han känslor också men jag vet inte jag hade svårt att sympatisera med honom. Men den andra brodern var det annorlunda för han var så svag och mjuk och väldigt nedbruten av år missbruk så att det var svårt att känna nåt annat än ömhet för honom. Men kolla in filmen på Svtplay och bilda er en egen uppfattning. Jag såg inte slutet. Fick det ärva?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.