söndag 10 mars 2013

Sprickor

Sov nu mitt på dagen så vaknade jag plötsligt och då var väggen liksom som en massa sprickor i som spred sig. Det var jätteläskigt. Låter som typisk hasch  noja men jag röker aldrig på.Jag knarkar inte alls faktiskt. Jag tog kokain efter att blivit övertalad en gång och då kände jag inget det var värdelöst. Sen en gång blev jag i lurad amfetamin och då mådde jag jättedåligt, asså bra först men jag blev skitledsen när de berättade att en gubbe troligtvis hade hällt tjack i min grogg. Men allt detta var över 5 år sedan så det borde ju vara preskiberat rent skademässigt vad det gör i kroppen.

Jag  såg en dokumentär om heroinister i Denver i Usa. Och en tjej sa att när hon var liten så hade hon inga andra ambitioner än att ta droger. Det var liksom hennes lott här i livet. Den tjejen lär ju atagligen vara död nu men jag hoppas hon ändrar sig och vill leva ett vanligt liv. Hur tråkigt och segt och trist det än är att ha ett vanligt jobb ha tak över huvudet och mat på bordet. Så är det illafall tryggt och säkert.

Jag rökte ju förut 30 cigaretter om dagen. Men jag slutade för 15 månader sen. Dricker gör jag men måttligt. Mat är väl det jag missbrukar om något. Lite lurigt det där för allt annat kan man ju sluta med men man måste ju äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.