tisdag 19 mars 2013

A och B

Sov inte en blund i natt. Jag var lite hypo. Skrev en massa inlägg på forum, alltså jag är ju anonym men jag skrev inget extremt hoppas jag. Sen så började jag prata med en tysk på dejtingsida bara för han var typ den enda som var online. Han påstod att det finns extremt få tjejer som är fula och få som är riktigt attraktiva. Han hade bara träffat 5-6 kvinnor som var riktigt attraktiva. Han tillade att de flesta ligger i spannet där emellan. Bah säger det där handlar ju enbart om smak och preferenser. Vissa gillar fotomodeller andra gillar mer "vanliga". Vissa gillar smala och andra tjocka. Und so weiter(han var ju tysk.) men jag kan nånstans ändå förstå att killar tänker lite så alltså delar in tjejer i fack A och B brudar. Själv när jag gick i skolan så tyckte folk att jag var söt och mullig(ja jag var inte tjock då) eller vissa tyckte väl att att jag var ful som stryk blev ju lite mobbad. Plågoandarna satt en lektion och talade om allt som var fult i mitt utseende. Klart att sånt sitter kvar. Men jag vet om att jag inte är ful. Jag tänker ofta att jag måste banta för att jag är på tok för tjock för att nån skulle vilja vara med mig. Men även om jag går ner 50 kg kommer jag fortfarande var tjock. Mindre tjock men ändå tjock. Men varför ska jag göra det för nån annans skull. Det är ju mitt liv och min kropp. Jag ska ju gå ner för att jag mår bättre om jag väger mindre. Blaha blaha men om man ska vara krass så får jag säkert fler att välja på om jag blir mindre. Börjar redan tänka ut huruvida jag kan ta banklån för att göra en bröstoperation sen för brösten kommer ju vara som tomma påsar man kan rulla ihop i behån sen. Men den dagen den sorgen. Det är inget jag ska tänka på nu. Jag måste leva mer i nuet. Jo och hör och häpna jag börjar fundera på gastric bypass igen.Jag är som en vindflöjel som jag svänger i mina åsikter angående just gastric bypass. Det skrämmer mig nåt oerhört men samtidigt så kanske det är bäst för mig. Jag har ju fan ett BMI på nästan 50. Jag är en walking dead zombie i princip. För att knyta ihop säcken med det är med att vara attraktiv. Det kommer inifrån. Dubbelmoral i detta inlägg. No shit?

1 kommentar:

  1. Allt går inte alltid ihop i ens huvud, oavsett om man är "frisk" eller "psykiskt sjuk". De som påstår att allt ALLTID är 1+1=2 ljuger arslet av sig. Vem använder sig alltid av logik i livet och sina känslor? Ingen. Man får ha all dubbelmoral i världen bara man är ärlig om det. Du är en av de ärligaste personerna jag vet, Bea. Kram!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.