fredag 15 mars 2013

Precious

Jag har haft tankar på döden men jag är inte självmordsbenägen. Det är väl blandade delar av min tro och tankar att jag inte sa göra samma sak som mamma som hindrar mig. Men jag lider ju mycket. Mår dåligt i långa perioder. Smärta. Men det kommer ju inte lösa nåt om jag tar livet av mig det kommer vara likadant. Taking the easy way out. Nä men man ska inte lasta de som väljer att sina liv. I den här jävla skit världen ska man man inte behöva vara frivilligt. Det är inte en uppmaning snarare ett konstaterande.

Jag försöker tänka på vad jag har. Att jag trots allt har ett intellekt som jag kanske använder mig av för lite. Att jag kan skriva. Att jag är betydelsefull. Allt jag tänker gör och säger får konsekvenser, påverkar andra människor och i fölängningen hela världen. Jag tycker du som mår dåligt ska tänka på det du har här i livet. Vad som är du och vad du är bra på och varför du är värdefull. Det gör skillnad att tänka så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.