tisdag 12 mars 2013

Göra!

J min goda vän sa att jag kanske skulle gå en kurs för att aktivera mig lite. Kanske en gitarrkurs eller silvermide eller nåt. Det finns ju sånt här aktivitetshus för psykiskt sjuka där de har såna här trumslagarkurser och matlag och allt vad det heter. Men jag känner att jag vill vara bland friska och inte bland sjuka. Fast vad spelar det för roll jag tror inte de "sjuka" beter sig mer underligt än de friska egentligen. De är ju bara det att de inte är på den öppna arbetsmarknaden. De är sjukskrivna eller dylikt. Många har ju utbildning, läkare tex men av olika skäl klarar det inte av att sköta ett heltidsjobb. Så då finns de samlingsställen för de sjuka. Nu ringde jag faktiskt Fountain House och jag ska komma på besök så det är ju bra. Här länk.

2 kommentarer:

  1. Bra gjort, jag tittade på en pamflett från Fountain House i går när jag var på besök på psyk. Hoppas du hittar någonting att göra Bea, kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har hört att Fountain house ska vara jättebra!! Dit går ju alla möjliga människor med varierande psykiska diagnoser eller problem. Från schizofreni, adhd, bipo till "vanlig" deppression. Jag tror att det är guld värt att
    få träffa andra människor som kan förstå hur livet kan te sig ibland när man är psykiskt sjuk eller har en neurologisk funktionsnedsättning. Alla människor är "sjuka" på något sätt. Vissa mer andra mindre. Samhället har konstruerat en omänsklig norm för hur man ska vara för att passa in. Den hindrar oss från att utvecklas och får oss att må ännu sämre! /J

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.