tisdag 23 april 2013

Värmen

Såg en film nu. Bergtagen från 1943 på Cinemateket. Jag var lite virrig idag sträckte fram busskortet på apoteket istället för legitimation. Men sen fick jag i mig mitt litium och då blev det placeboeffekt. Jag blev lugn. Jag tar litium lite sporadiskt måste skärpa mig. Jag har ju både påmnnelse i iphone och dosett som hjälp. Bergtagen var en vacker film, svartvit såklart. Jättefint foto och snygg kostym.
men jag hängde inte med i berättelsen.

Hade käkat upp pappas prinskorv då blev han lack.

Roligt det där när man sitter på Dramatentrappan och folk går fram till Margareta Krook statyn. En vred tag i hennes näsa men det är ju tanken med statyn att man ska röra den. Den är varm.

3 kommentarer:

  1. Inte bara prinskorven. Osten också - en bra bantningskost.

    SvaraRadera
  2. Du måste skärpa dig med litium Bea. Det är superviktigt att du faktiskt tar dina mediciner. *kram*

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.