lördag 20 april 2013

Röst

Funderade över detta med röster idag efter att jag läst en tråd på Flashback om hur mycket man bryr sig om andras röster och vad den säger om ens persons identitet. Som en rolig grej kunde man helt anonymt lägga upp ett röstprov då man läser en kort text. Jag gjorde det och jag fick två kommentarer. Att jag lät som en kvinna på en maktposition som var mycket självsäker och att jag lät lite uttråkad och släpig. Att jag verkade anstränga mig för att artikulera mig. Men både tyckte att det var en röst man tar på allvar.

Jag är extremt känslig för röster. Jag ratar killar om de har fel ton i rösten då kan de vara hur snygga som helst. Vet inte hur den ultimata rösten ska vara men distinkt och säker. Kvinnoröster älskar jag också. Annika Hallin- skådespelaren har en fantastisk röst. Moderlig och hård. Jag ska leta ljudböcker med henne.

5 kommentarer:

  1. Du kanske själv ska börja läsa in ljudböcker?! Även vissa tidningar läses ju in (och då är det ju bra om man har en röst så som du beskrev att din är - en röst man tar på allvar).

    SvaraRadera
  2. Varför inte? Tror dock att det är hård konkurrens, men man kan ju spela in egna filer och skicka runt, tack för pepp! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag låter så otroligt käck har jag fått höra, helt värdelöst. :-/

    SvaraRadera
  4. Kan du inte länka till den tråden? Skulle vilka göra testet! Kram finaste Bea! /Aurelia

    SvaraRadera
  5. Hej Aurelia. Förlåt för sent svar. Det tycks som de har raderat tråden. Hittar den inte. Kram!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.