onsdag 3 april 2013

Drömmar förverkligas?

Jag gick förbi den här reklamen i morse och tänkte att jag nog aldrig tillhört målgruppen så mycket som nu. Shervin Torkian  skriver om vad hon tycker och tänker om den här bilden och jag kan inte annat att hålla med. En 3- åring kan ju räkna ut denna bilds budskap som i grova drag är bli smal och få en kille. Ska det verkligen vara så? Nej jag står fast vid det jag sa tidigare du måste älska dig själv för att någon ska kuna älska dig och även om du blir smal så får du inte automatiskt allt det där som du drömt om. För att vara krass. Har man varit kraftigt överviktig som jag så är kroppen inte direkt en vacker syn. Hud hänger och det fladdar här och där. Man måste vara rätt tät för att fixa till alla defekter med plastkirurgi. Alltså kommer det vara lika lätt som vårt att träffa nån tjock som smal. Men det handlar om vad du tänker om dig själv. Som Shervin säger är ju målet med att gå ner i vikt att må bra och komma i form. Man gör det för sin egen skull inte för nån annan. För om man tänker att enda målet att bli smal för att få en kille kommer det nog att kännas konstigt när alt är precis som förut. Självhatet har övergått till att äcklas över fettet till att överskottshuden istället.

2 kommentarer:

  1. Obehaglig reklam för ett skräpprogram.

    SvaraRadera
  2. Hemsk reklam och vidrig titel.
    Stackars unga som växer upp i ett samhälle där så mycket handlar om yta och prestationer.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.