fredag 26 april 2013

Old

Fyller liksom 33 snart. Gammal kärring. För tio år sedan då jag fyllde 23 tyckte jag att jag liksom inte var ung längre. Känns som att vid 40 är det kört. Fan då kommer man inte undan med så mycket längre. Men jag har en kompis som jag tror har ljugit om sin ålder för hon sa att hon var typ 49 men egentligen är hon 60 för det har jag kollat upp på Ratsit. Fattar inte varför hon ljuger. Jag skulle ju umgås med henne ändå. Vill inte konfrontera henne. Det spelar egentligen inte så stor roll. Tror hon skäms för sin ålder.

Jag beställde Pisco sprit som man gör drinkar med. Det är rom typ. Ska bjuda de som dyker upp på min fest på det., Jag ska vara på Filmhuset hela dan idag. Plugga. Jag har lånat fem böcker av feminsistiska teoretiker. Jag ska blanda upp med de som inte är det. Känner mig som ett litet barn som precis lärt sig skriva och tron att hen är mycket bättre än den är. Men herregud det är bara en c-uppsats. Inte jordens undergång. Om det är nån här som har enegelskan som modermål får ni gärna skriva till mig om ni vill proofread.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.