fredag 12 april 2013

Vågen




I never thought you'd be a junkie
because heroin is so passe.
But today,
if you think that I don't know
about depression and
emotional pain,
you're insane, or your
a fool who hasn't paid attention
to a word that I say.


Dandy Warhols

I morse så kom jag in på skalan på vågen igen. Jag tror jag vägde omkring 153-154 kg för två veckor sen men nu är jag nere på 150 igen. Yay. Det är osäkert om jag får göra min operation eftersom jag varit så ambivalent. Vi får se hur det går.

Jo jag var så slö och orkade inte hämta ut min medicin så jag har varit utan litium i några dagar men nu har jag tagit den.

Tänkte på en grej. Alltså jag tar inga droger och tycker att det är förkastligt. Men det är argumentet mot marijuana att det skulle vara en inkörsport till tyngre droger är ju bullshit, Vadå det är väl bara att börja direkt med heroin om det är det man vill. Det krävs ju ingen mjukstart.

2 kommentarer:

  1. Det handlar inte om att det ska vara någon mjukstart utan andra saker, till exempel att en så mild drog ändå ökar den mentala acceptansen för droger och hjärnan på ett konstigt men logiskt sätt till slut resonerar så att "drog som drog, det gick ju bra med marijuana". Antingen det eller så vill man ha ett kraftigare rus än man får av majja och då krävs det en kraftigare drog. Men jag tror ju mycket på det här med beroendepersonlighet, att har man en så trillar man dit oavsett vilken drog man använder som sitt gift. Min syster är alkoholist, men hon vill inte erkänna det. Jag är såld på coca-cola, men värre än så blir det inte för mig. Sockerovanan ska jag kicka också är det tänkt men när ska jag ha självdisciplin till det? :-/ Kram Bea, ses nästa helg!

    SvaraRadera
  2. Du, på temat "droglåtar"; Justin Timberlake, "Losing My Way". Sorglig som fan. :-(

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.