söndag 21 april 2013

Hangout

Måste säga att på sista tiden skriver jag mest om tråkigheter. Jag ska ju göra sånt jag mår bra av. Igår åkte jag till Filmhuset klockan 17 för att hämta biljett till Poltergeist. Trodde det skulle vara kö. Det var de inte. Det visade sig att e inte släppte biljetterna förrän vid 18 men jag fick en biljett ändå. Asså jag hänger så mycket på filmhuset att de som jobbar där måste undra vem fan jag är och vad jag vill. Men jag trivs så bra där. Ett mycket komplett bibliotek, en bra restaurang och bistro. Trevlig atmosfär. Alltid en massa saker som händer. T ex på fredagar har de lunchbio och visar kortfilm gratis. Men jag är ju inte vem som helst som stryker omkring där jag pluggar ju faktiskt där som behörig student inskriven på institutionen och allt. Det sitter ju en vakt där och har koll på alla som är där. Det har förekommit hot mot folk på filminstitutet så det är väl en sån där säkerhetsrutin att det sitter nån och har lite pejl på läget samtidigt som det säkert är kamera övervakat. Eller nämn ett ställe som inte är bevakat på video. Det är ju en enda stor big brother dokusåpa vi lever i. Har hört att det finns baksidor med kameraövervakning. Män som kollar kan bli besatta av kvinnor och försöka följa dem.

Hursomhelst. jag snackade lite med en irländare på Badoo. Jag sa då att han kunde komma och se Poltergeist. Det var ju gratis och allt. Han kom, lite försenad. Han var mycket mindre än vad jag hade föreställt mig. Nästan petite. Sen kollade vi på filmen regisserad av Tobe Hooper och producerad av Steven Spielberg. Heather O'rourke som  spelar den lilla flickan Carol Anne dog bara några år efter att filmen haft premiär under mystiska omständigheter. Orkar inte gå in på handlingen. Det är ju en skräckfilmsklassiker iaf. Sen så var det jävligt stelt mellan oss. Han sa att han jobbade som snickare och jag försökte fråga om vad för slags snickeri han höll på med men han svarade enstavigt. Vi slog följe på tunnelbanan det var väl först tänkt att vi skulle ta en öl. när vi skulle byta i Gamla Stan så sa han. I need to take a piss. Då drog jag. Fan aldrig mer internetdejting alltså. Det blir ju bara jävligt fel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.