onsdag 24 april 2013

Same same

Mycket tjuvar på stan alla har väl hört om det här karttricket att det kommer fram till en cafégäst och lägger en karta på bordet sen innan de går stjäl tjuven telefonen som ligger under kartan. Om nån skulle råna mig skulle jag säga. "Ta pengarna och stick." Jag har faktiskt blivit rånad en gång i Berlin. Jag menar det är ingen idé att visa sig på styva linan bäst att bara ge dom pengarna så att man inte råkar illa ut. Men jag läste i Södermalmstidningen om en ful stöld. Det var en som hade kollapsat på Magnus Ladulåsgatan i sviterna av ett epileptiskt anfall. När hon vaknade vara plånboken med 4000 kr i kontanter borta. Har inte tjuvarna nån som helst hederskodex? Fast jag läste om en tjuv som hade stulit en mobil och hittat barnporr på den och lämnat i den till polisen. Så lite moral har de väl.

Kan inte något hända som förändrar mitt liv till det bättre? Jag är så trött på att mala på i samma hjulspår.

Kan beskriva en dag i mitt liv i korthet: Vaknar vid 09. Kissar och äter frukost. Sätter mig framför datorn och går igenom vad som hänt. Duschar och borstar tändena. Går ut. Tar tunnelbanan läser gratistidning och lyssnar på musik. Framme i skolan går jag till bibblan och sätter mig där. Jag går oftast in på alla de sociala medier jag är med i. Sen börjar jag söka i arkiven. Äter lunch i restauarangen. det är buffé men jag fyller bara på en gång. Går ut på promenad och in igen. Blir sittandes i bibblan till de stänger. Går till seven eleven köper en macka. Filmen i cinemateket börjar 18. efter tar jag bussen hem. Kanke går förbi ett ölsjapp och tar en bira. Går hem kollar internet och tv. Sover.

Asså det år tråkigt. Kan inte nån hacka sig in i min dator och lämna beundrarspår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.