torsdag 25 oktober 2018

Tänder

Är hemma och det är så skönt. Jag var ute på stan idag närmare bestämt på Östermalm för min tandläkare håller till där och det var så jobbigt. Alla är smala och välklädda och då känner jag mig som en lufs med mina många extrakilon och slarviga klädsel. Ja det är ett problem det därmed att hitta kläder som passar när man är så tjock. Jag brukar beställa från utlandet. Eller från Vackra Kurviga kvinna shop. Det blir så dyrt också. Jag vill kunna ha storlek 42 igen. Nu har jag 56.

Jag åt jätteäcklig och dyr sushi också. Riset var för sött och mjukt, Jag borde ha tagit matlåda. Jag kan göra godare sushi själv. Hos tandläkaren tog jag bort tandsten och tandläkaren en mycket kompetent sådan sa att det såg bättre ut i munnen.2010 var jag hos en paradontolog som sa att ja skulle tappa alla tänder inom loppet av två år. Jag gick då hos en tandläkare i Hägersten som ville dra ut min ena framtand. Jag bytte då tandläkare till superproffset på Östermalm genom rekommendationer. Hon lugnade ner mig och sa att jag inte alls behövde dra ut framtanden eller att jag skulle tappa alla tänder.. Hon fixade käften och sa åt mig att använda mellanrumsborstar. och dct har jag gjort, Det här besöket kostade 600 kr och grävde hål i min plånbok.

Det är stökigt hemma. Jag tycker det är skönt att man har en dörr att stänga om sig. Jag ska städa och diska. Kanske tända några ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.