söndag 21 oktober 2018

LItium

Jag måste säga att jag mår mycket bättre nu. Jag har inga självmordstankar längre och jag känner mig gladare och mer positiv och vill göra saker och har planer. Det kan antingen vara litium eller abilify. Jag tror att det är litium. Jag har gått upp 13 kilo sen jag började men det var det värt för jag mår så bra. Jag läste om en som tyckte att man kunde sälja litium som kosttillskott i små doser. Det finns ett sånt kosttillskott i USA men det är olagligt i Sverige. Det är bara sjuka som får litium och det är högre doser än kosttillskottet. Forskare säger att där det finns högre halter av litium i dricksvattnet sker det färre självmord. Och sen gick han in på att förklara hur det fungerar och vad det gör med litium som gör att man mår så bra. Jag fattade inte så mycket så jag skummade bara det avsnittet. Men litium fungerar bra. Litium ger kan påverka funktionen på sköldkörteln. Man kan få skador på njurarna också. Men det är ett bra preparat för psykiskt sjuka främst bipolära och schizoaffektiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.