måndag 29 oktober 2018

Att vara inlagd på psyket

Att vara inlagd är tufft. När man kommer till psyket mår man ju verkligen pissdåligt. De flesta vårdarna är professionella och trevliga. Andra kan vara hårdare. Man lär sig vilka vårdare man kan ty sig till. När polisen kom och hämtade mig blev jag inlagd på LPT. Jag var psykotisk och hörde röster. Jag skrattade och pratade för mig själv. Trodde att jag var övervakad av säpo och FBI och CIA var med också. Jag vet inte var jag fick det ifrån men det är väl alla teveserier och filmer med konspirationsteorier.

På avdelningen är det en inrutad tillvaro. Frukost medicin lunch middag kvällsfika. Däremellan vankade jag av och an i korridorerna. Rökte cigaretter. Det  fanns ett pysselrum. men jag kunde inte koncentrera mig på att pyssla. Emellanåt fick man träffa läkare. Jag slussades ut från avdelningen med permissioner. Efter två månader fick jag komma ut i samhället igen. Blev lite deppad och skämdes för att jag blivit så pass dålig at jag inte kunde ta hand om mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.