måndag 29 oktober 2018

kost och motion

Är med i viktklubb på nätet. Där räknar man kalorier, Det är även ganska mycket fokus på träning. Men jag kan ju inte direkt träna. Jag har svårt att resa mig när jag har satt mig. När jag går så är det långsamt. Vad jag kan träna är lite på crosstrainern och på löpbandet. Skulle även kunna köra lite styrketräning. Jag behöver träna upp ryggen.

Jag äter för mycket och fel. Jag äter inte så mycket godis men mycket snabba kolhydrater som vitt ris pasta och nudlar. Jag ska byta ut det mot fullkornsprodukter. Sen är jag galen i ost. Jag kan mumsa i mig en hel mozzarella. Kaffe latte dricker jag mycket. Ska sluta med det. Gillar mjölk också. Dricker en liter om dagen. Ska försöka skära ned på det- Däremot de bra valen jag gör är at jag äter mycket grönsaker, lax, kyckling sällan rött kött. Går hos dietist och de är ju experter på mat. Men jag vet nog lika mycket som  dom vad man ska äta och inte äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.