torsdag 2 augusti 2012

Roman

Idag börjar jag skriva på min roman. Jag har skrivit lite, liksom värmt upp. Men nu tror jag att jag har en bärande idé faktiskt. Det kommer att bli en stockholmsskildring efterom jag har bott här i huvudstaden hela mitt liv och så. Sen kommer det handla mycket om att må dåligt men också skildra allt det som är vackert. Jag ska inte avslöja själva ramhandlingen nu. Vi får se om den är så pass intressant att förlagen gillar den. Jag ska skriva ett synopsis till. Jag antar att det dröjer att tag innan någon ens tittar på manuset sen blir det säkert refuserat. Men men man ska inte ge upp på förhand!

Jag är dålig på mycket men skriva kan jag i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.