fredag 10 juni 2011

Betongkeps

Det blev en liten krogrunda igår. Mitt huvud känns som sockervadd idag. Det var nog den där jäkla sambuccan som jag hinkade i mig. Vi skulle se dramatiska högskolans dokumentärfilmer men jag gick till det här stället Londoner på Karlavägen istället. Jag satt där själv bland alla gubbar och började prata med en tjej och en kille som var trevliga. Sen tog jag en taxi till Filmhuset och gick på efterfesten för filmerna. Jag blev full, jag brukar nästan aldrig bli det. Jag ville prata med alla och var nog lite jobbig. Men jag stötte inte på nån, inte medvetet i varje fall. Sen var det snack om nåt ställe gröna gången som var ett nytt häftigt ställe vi kom för sent så vi gick till Riche istället. Roligt med Riche är att det är en sån blandning av folk, kostymsnubbar och hipsters och helt vanliga människor. Det gillar jag. Jag hade  min nya Charlestonklänning på mig och jag kände mig fin. Nån drog med mig till Spy Bar och där var det fest, de spelade en massa  90 tals hits och det var kul men jag kände mig lite gammal. Jag och Anita gick hem. Förresten tror alla att jag och Anita har ett förhållande och att vi är lesbiska. Men det gör inget. Folk får tro vad dom vill. Jag hade gärna varit tillsammans med Anita om jag hade den läggningen.

Idag ska jag till Systemet , jag har lite serious shopping to do. Sen ska jag jobba ikväll det får jag inte glömma.

Jo juste jag gick gick ju till det där mediumet och hon sa att jag hade väldigt negativ självbild och det stämmer ju. Hon föreslog terapi men jag vet inte jag har tappat tron på det liksom. Mediumet sa att jag skulle gifta mig och det var barn med i bild  kanske inte mina men någon annans. Ja jag skäms lite för att jag går på sånt där. Men jag behöver få ett annat perspektiv på saker och ting. Den jag gifter mig med ska vara väldigt kärleksfull mot mig, jag nöjer mig inte med mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.