tisdag 17 november 2015

Våga be om hjälp

Jag ska nu slussas ut från slutenvården. Under hela min 15 år långa historia med psykvården har jag aldrig gjort ett enda självmordsförsök. Jag är helt enkelt inte typen som begår självmord. Jag har dock inte haft det lätt alla gånger. Det ska gudarna veta. Diagnoser jag har haft är depression, bipolär ospecifierad. Bipolär typ 1 och nu Schizoaffektivt syndrom. Självmord the easy way out. Men samtidigt ska folk inte skämmas som tar sina liv. Jag vill med bloggen dela med mig av mina erfarenheter kanske känner någon igen sig. Mår du dåligt sök hjälp. Det är ett tecken på styrka och inte svaghet att be om hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.