torsdag 1 maj 2014

Brasa

Nu har jag skrivit drygt 12 sidor på romanen. Det går undan! Jag tror det har lossnat för mig nu. Visst blir inte allt jag skriver bra men det går ju att korrigera i efterhand. Jag har satt en stor Deadline den 1 november. Sen lite små deadlines varje vecka. Tror att manuset kanske får ett omfång på 300 sidor. Det blir bra!


Jag behöver någon som kan läsa det och komma med synpunkter. Så om nån är intresserad maila beatrice.wahlberg@gmail.com  


Igår kväll var jag hemma. Jag hade tänkt att gå till Riddarholmen men jag kände när det var dags för att gå, en enorm trötthet sen var ju inte vädret det bästa heller. På Riddarholmen var det tydligen packat med folk sa pappa som var där. Elden sjöng på sista versen redan vid 9-tiden. Pimsan brukar alltid gå dit varje år och med sig brukar hon ha en filt och en överlastad pick nick korg med godsaker. Hoppas hon inte blev sur för att jag drog mig ur i sista sekunden  men Andreas skulle ju också dit. Jag lärde känna Pimsan och Andreas då jag gick på Stockholms Filmskola för 10 år sedan. Jag har sett att flera av de som gick i min klass jobbar med film och tv på olika sätt. En gick vidare och utbildade sig till filmregissör på Dramatiska Institutet. Han har stort skägg och glasögon med breda karmar. Jag såg en film han hade gjort om några illegala flyktingar och den var bra. Jag har väl inte riktigt haft den drivkraften att syssla med film på heltid. Jag kan tänka mig att jobba i förproduktionsstadiet med manus eller casting i så fall. Men jag vet inte nu skriver jag på boken och vi får se vad som händer med det projektet! Jag gör det för att jag tycker att det är roligt och utvecklande i första hand.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.