onsdag 7 maj 2014

Vakensova

Romanidén kom jag på för kanske 2 år sedan. Det handlar om en CIA agent och en mentalpatient vars öden korsas på de mest besynnerliga sätt. Jag har inte gjort någon research det är inte så tydligt vad han jobbar med och att det blev just CIA är mest en slump han ska resa mycket och bära vapen så jag tyckte det passade bra. Men jag skriver inte CIA utan det är mer diffust och det skildras  inte heller vad han gör på jobbet utan hur han är som person och vad han har i bagaget. Mentalpatienten är mitt alter ego. Det är inte skrivet i jag form och det är inte jag men det har vissa likheter. Hon är dock mycket mer spännande och intressant än vad jag är. Man får ju spetsa till saker lite!

Jag sov idag två timmar på dagen. Och jag drömde att min farbrors fru stod och vinkade utanför fönstret utanför en bil. Alltså jag drömde att jag vaknade och gick fram till fönstret och så stod hon där men det var ett annat väder och det var på 80-talet för att min kusin var pytteliten. Sen drömde jag att jag vaknade några gånger till. För att jag var tvungen att göra en grej så jag hade egentligen inte tid att sova så det var ett litet stress moment.

Jag har skrivit snart 24 sidor nu. Det bara kommer till mig. Jag har en naturlig fallenhet för att skriva. Jag är dålig på en massa saker men skriva kan jag. Om ni klickar i roligt kan jag berätta mer om skrivande processen vad jag får inspiration och hur jag tänker kring skrivandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.