söndag 18 maj 2014

Mitt i natten

Träffade en bekant. Vi satt på en stenhäll mitt i natten och drack vin. Det hela var en fin scen. Vi blev nekade i dörren på Dovas på Hornsgatan! Vakten sa: Stick! Hon var för full för att komma in på det haket. Så det blev stenhällen vid Skinnarviksberget. Jag hade med mig stora vinglas som det lät vackert ur när man klingade i dem. Tänkte på att det känns som jag ofta super ner folk. Jag har inga problem med alkohol och jag kanske borde tänka på att andra inte kan hantera det så bra som jag. Men de får väl ta sitt egna ansvar! Jag har alltid ett lager vin och öl. Jag dricker bara vid sociala tillfällen ja nån gång ibland tar jag mig en whiskey i min ensamhet. Men jag blir nästan aldrig full.

Droger hatar jag. Hatar ännu mer drogromantiker.

Tänkte på det här med min litiumbehandling. Man kan väl i retrospektiv säga att jag inte gick på litium efter som jag alltid hade så låga halter av det i blodet. Jag har testat bland andra litium, zyprexa, cymbalta, abilify med flera. Inget har funkat! Tyvärr. Nu får jag injektioner av xeplion månadsvis. Kan inte utvärdera än om den är bra än. Jag upplever att jag fått någon sorts psykisk funktionsnedsättning av att gå så länge och må dåligt. Har svårigheter med vardagliga bestyr men jag får hjälp med boendestöd.

Jag mådde bra idag var på Grönan där jag gjorde en film. Oavsett hur jag mår så vet jag att jag är stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.