fredag 9 maj 2014

Diamant


Nu har jag skrivit 30 sidor, Jag ser nu i horisonten att det kommer att bli en färdig bok. Jag är i skriv mode och har kanaliserat min energi helt rätt. Alla kommer självklart inte att älska den men jag har en känsla av att den kommer att bli läst av många människor. Det kanske är lite förmätet av mig att påstå det så tidigt in i processen men jag känner att jag har något på gång. Jag är fattig på pengar men rik på tid just nu. Jag skriver kanske i snitt två sidor om dagen. Det är framförallt roligt och mysigt. Jag lagar lite mat kanske viker lite tvätt eller tar en dusch men sedan sätter jag mig framför datorn och skriver. Visst måste texten bearbetas och redigeras ganska så ordentligt innan den kommer i tryck. Men just nu skriver jag bara det som kommer till mig i form av inspiration. Det kommer att ta år innan den når ut till en läsekrets. Men då får det väl göra det! Jag har redan en läsekrets i och med bloggen som jag är tacksam för.

När man skriver kan man vara precis den man önskar vara. Det finns inga begränsningar. Man kan gå ut på månpromenader eller föreställa sig att man lever ett liv i lyx och överflöd. Jag är så glad över att jag föddes med en begåvning. Det är det bästa med mitt liv! Den är min diamant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.