måndag 5 maj 2014

Det tar form

Vad jag lever för nu är skrivandet. Det är det som keeps me going. Jag har nu skrivit strax 21 A4 typsnitt Times New Roman i 12 punkter. Tolvtusentrehundrafyrtiofyra ord. I en veckas tid har jag skrivit och hämtat fritt ur fantasin. erfarenheter och kanske lite fakta men mest påhittad fakta. Hörde någon tala om konstnärlig frihet. Jag satt på tunnelbanan idag och längtade till att komma hem till datorn och få kunna öppna Word. I väskan hittade jag en trasig anteckningsbok som jag plitade ner några ord i med en blyertspenna. Det fick duga så länge. Jag har redan kommit på hur det slutar. Det blir en storstilad upplösning med en stor summa pengar och en skottkärra. Mer tänker jag inte berätta.

Jag har känt mig trött idag. Jävligt seg och konstig. Gjorde en irish coffee med Jameson som blev över från festen. Men det hjälpte föga. Kom för sent till tandläkaren som blev sur. Jag ska inte boka så tidiga tider. Sen på psyket på läkarmötet så fick jag sån jag talar för döva öron känsla eller min mun rör sig men ingen lyssnar.

Drömde om en tyska-Regine Röhler. Coolt namn. Finns säkert nån som heter så. Hon blir förevigad som manslukerska i min bok. Hon raggar upp min huvudkaraktär vid ett ihåligt träd på Pfaueninsel i Berlin. Boken utspelar sig mest i Stockholm men lite i Berlin, New York och Paris också. Samt på platser som inte finns på riktigt. Bara i min verklighet. Nu ska jag skriva mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.